نوشته شده در دیدگاه‌تان را بنویسید

شستوشوی صنعتی فرش ساوین

شستوشوی فرش ماشینی

شستوشوی صنعتی فرش ساوین- در این مقاله به موضوع شستوشوی صنعتی فرش ماشینی ساوین می پردازیم. قالیشویی جایی است که فرش ساوین در آن شسته می شود. قالیشویی ساوین سابقه طولانی دارد.در این مکان قالیشویی تجهیزات کامل و به روز وجود دارد.

فرش ساوین در ابعاد و سایزهای مختلف برای شهروندان عزیز آماده تحویل است. شرکت ساوین سالیان زیادی است که در این زمینه فعالیت می کند. در طی این سال ها شرکت ساوین توانسته است تجربیات بسیاری را به دست آورد.

فرش ها در اندازه ها، طرح ها و رنگ های مختلف با توجه به سلیقه های مشتریان تولید می شود. علاوه بر اینکه توانسته است در سطح داخلی کشور شهرت به دست آورد. در سطح جهانی شهرت چشم گیری به دست اورده است.

به همین خاطر کشورهای مختلف زیادی هستند که سالیانی است که فرش ساوین را خریداری می کنند. این کشورها جزء مشتریان دائم این شرکت شده اند.

هدف مجموعه قالیشویی ساوین این است که در خدمت شهروندان باشد. و از هیچ خدمتی فروگذاری نمی کند.

مجموعه قالیشویی ساوین دارای  4 نمایندگی فعال هست.این نمایندگی ها در شمال ، جنوب، شرق و غرب تهران به مردم خدمت می کنند.

شستوشوی فرش ساوین

انواع فرش های ماشینی ساوین

فرش های ساوین انواع مختلفی دارد که بهترین آنها عبارتند از:

فرش ماشینی ساوین طرح رکسانا

فرش ماشینی ساوین طرح کوکب

 فرش ماشینی ساوین طرح شیوا

فرش ماشینی ساوین طرح گبه

  فرش ماشینی ساوین طرح هریس

 فرش ماشینی ساوین طرح پامچال

شستن فرش های ساوین

فرش ماشینی ساوین هم به صورت سنتی تولید می شود و هم به صورت ماشینی. افرادی که فرش سنتی یا دست باف دارند در انتخاب کردن مکان قالیشویی حساسیت به خرج می دهند. زیرا فرش های دست باف در زمان شستن نیاز به دقت دارند. بنابراین صاحبان فرش ها هر مکانی را مناسب نمی بینند.
شستن زیاد فرش موجب فرسودگی آن می گردد. شستن فرش های دست باف با مواد شوینده موجب رنگ و رو رفتگی فرش می گردد. به همین خاطر برای تمیز کردن آنها باید از روش هایی مثل جارو برقی یا شامپوهایی که مخصوص شستن فرش ها است استفاده کرد.

البته برخی افراد مایل هستند که فرش های خود را به قالیشویی ببرند.

برای شستن انواع مختلف فرش های ساوین باید نکاتی را رعایت کرد که عبارتند از:

طبقه بندی کردن فرش ها

 خیس شدن فرش ها

 مشخص کردن اندازه پودر لازم برای شستن فرش

پاشیدن درست پودر شست و شو بر روی پشت و روی فرش

استفاده کردن از تجهیزات مناسب برای شستن با توجه به نوع فرش

تشخیص تمیز بودن فرش

استفاده کردن از هیدرو سولفات سدیم برای از بین بردن زردی الیاف

استاندارد  بودن عملكرد

شستن قالیچه به مدت 30دقیقه

شستن فرچه و بیلچه به مدت 30دقیقه


البته لازم به ذکر است که برای شستن فرش های موزه ای نیاز است که احتیاط کرد. در حین شستن ممکن است شلاق  و بیلی که در قالیشویی وجوددارد فرش ها را زخمی کند. بنابراین بهتر است قبل از اقدام برای شستن از این موارد مطمعن شد.

 گاهی اوقات به خاطر پوسیدگی یا شکنندگی فرش، نمی توان آنها را شست. در این صورت فرش به صورت پشت و رو شسته می شود. البته نباید کاملا خیس شود.

خشک کردن فرش ها

قالیشویی ها برای خشک کردن فرش ها، آنها را در دستگاه های سانتی فیوژ که حاوی نیروی گریز از مرکز هستند قرار می دهند. این کار موجب خارج شدن آب از فرش می شود.  به همین خاطر در زمان شستن در بعضی جاهای فرش لاتکس فرش خیس می شود و کاملا آهارش از بین می رود . پس از خشک شدن در آن قسمت های کیسی به وجود می آید.

 برای از بین بردن کیسی بهتر است فرش را دوباره نمناک کنیم. مخصوصا قسمت هایی که چروک دارد زیاد خیس می کنیم. بعد از خیس کردن به صورت خیلی محکم فرش را لوله می کنیم. می گذاریم به همان حالت بماند تا خشک شود. این کار موجب می شود درصد بیشتری از مشکل حل شود.

البته به دلیل پیشرفت تکنولوژی، دستگاه هایی ساخته شده است که کار را راحت تر کرده است. بدین صورت که فرش را به شکل سلول ها در آن می گذارند تا آبش گرفته شود. اما عیبی که این دستگاه دارد این است که فرش ها را باید به صورت تک تک داخل آن قرار داد.

امتیاز شما
[مجموع: 0 میانگین: 0]
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *